pátek 8. května 2009

Ideální Excalibur

Recenze v Excaliburu nebudou. To je známá věc. V tomto by papírový časopis nemohl internetu konkurovat. Nebudou ani rozsáhlé novinky či preview. V Excaliburu tedy nebude ta forma sdělení, kterou v jiných herních časopisech tvoří většinu obsahu.

A co na to návštěvníci Excalibur blogu? Zapojte svoji fantazii a zkuste si představit něco úplně nového, než znáte. Něco, co naprosto splňuje vaše představy o ideálním tištěném Excaliburu a o ideálním internetovém Excaliburu.

U tištěného Excaliburu se musíte vejít do těchto parametrů: Cca 50 stran obsahu, formát o trochu menší A4, měsíčník.

A ještě jedna důležitá věc: tištěný Excalibur bude určen pro co nejširší skupinu čtenářů (tedy současní i bývalí hráči a též lidé, zajímající se o fenomén zvaný počítačové hry). Zkuste, prosím, i toto zahrnout do svých představ a myslete aspoň trochu i na ostatní cílové skupiny.

Jaká je tedy vaše představa ideálního tištěného Excalibur a ideálního internetového Excaliburu?

Tak a teď je Excalibur na chvíli ve vašich rukách. Jsem zvědavý, co z toho vzejde!

45 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Celý časopis bych postavil na retro článcích. Myslím, že by to bylo hodně zajímavé.

Unknown řekl(a)...

Co postavit časopis jako blog? Recenze by byly jednoduše nahrazeny zkušenostmi autora bez daného hodnocení. Různé formy typu 9/10 jsou podle mě zcela zcestné a čistě závislé na recenzentovi, kdežto když někdo zcela přesně popíše co, jak a proč a čtenář si udělá vlastní názor ... ideální ...


Hlavně to dává i relevantní možnost vést internetovou formu, kde by třeba mohly vycházet pocity autora v době psaní článku a v časopisu by vždy vyšlo něco "extra". Hlavně by se tak začala utvářet komunita na webu, což je v dnešní době to, co propaguje. V případě neúspěchu tištěné formy by se jednoduše přešlo na web, kde by již byly rozebrány reklamní plochy.

pepst řekl(a)...

Podľa mňa by bolo super, ak by s každým novým číslom vyšlo aj jedno staré, v reedícii. Prípadne by som ako lákadlo pre kupujúcich k prvému číslu výnimočne priložil aj CD/DVD s PDFkami všetkých starých čísiel.
A súhlasím s názorom predchádzajúceho anonyma - Excalibur by sa mal orientovať skôr na retro scénu,inak bude len veľmi ťažko konkurovať zavedeným českým časopisom.

Jaromír Möwald řekl(a)...

1. Cely Excalibur by mel byt prospikovan vtipky, ktere by rikaly useknute hlavy nemeckych nacistickych POHLAVARU!!!

2. Nesmi samozrejme chybet dostatecne dlouhe (v ramci nekolika desitek stran) uvahy na tema "Kam kracis, pocitacova hro?", "Stoji nam to za to, krcit se u monitoru?" a "Maji papirove casopisy smysl?", nejlepe nekolikrat za sebou a napsany ruznymi autory, kteri na problem maji RUZNY pohled.

2. Jelikoz nebudou recenze, tak bude QWE a jako protiklad k tomu RTZ, kdy se na hry budeme divat ocima nejake zname osobnosti a budeme si myslet, ze tuhle hru hral treba Dalibor Janda a podle toho ten clanek taky napiseme. To bude bozi!!!

3. Taky bych zavedl rubriku Cheaty, Koutek Zoufalců a Dopisy, ve kterych by samozrejme byly dlouhe uvahy na tema "Je podvadeni ve hrach legalni", "Jsou dnesni hry lehci nez ty drivejsi?" a "Proc uz nechodi tolik dopisu jako driv?."

4. Excalibur musi byt multiformat, takze na konec casopisu bych nahazel nekolik FOTEK hernich konzoli, ktere bych ovsem ponechal bez komentare, aby si ctenari mohli co nejobjektivnejsi OBRAZEK udelat sami.

5. Jednou za cas udelame bonusovou prilohu!!! Bude to plakat, na kterem bude ten nejlepsi herni vyber, jaky si umite predstavit!!! Schvalne napiste do diskuse, jaky byste si predstavili!!!

To nemuze nevyjit!

Unknown řekl(a)...

Mě teďkom napadla skvělá věc ->
gametrailers.com a jejich screw attack, angry game video nerd ... toto je zcela unikátní na internetu a být to v českém podání, tak to nemůže mít chybu.

Obsah časopisu by dále mohl být tvořen komixem na téma PC her.

Anonymní řekl(a)...

Jaxxi, tva ironie, zlost a neprejicnost muze pramenit jen z jedne veci. Ty se takoveho casopisu bojis. Aby totiz redaktor z konkurencniho casopisu psal takove poznamky, musi k tomu mit duvod. Zadny jiny duvod nevidim. Maximalne, ze bys byl hloupej, ale to ty nejsi?

Karbous řekl(a)...

Clanky od vyvojaru! Jak se hra skutecne krok po kroku vyvyji, jak vznikaji napady, jak se testuje - to by mi prislo zajimave. Ale treba i neco ze zakulisi vydavetelu, proc ne. Retro clanky by me moc nebraly (i kdyz to je otazka - napise-li nekdo clanek o necem, co se tyka roku 1998, je to retro?). Forma blogu je urcite dobry napad.

Oldgamer řekl(a)...

Retro hry z roku 1010 nebo ze starověku by ovšem bylo zajímavé téma. V této zlaté éře počítačů, operujících v dvojkové soustavě, tehdy však pracujících na mechanické nebo biologické bázi.

Anonymní řekl(a)...

Co hrala kralovna Kleopatra? The Sims a Flashovky, jak byt krasnejsi? Nebo Salamoun, jedine logicky rychliky! Kristus zase nedal dopustit na hry se silnym pribehem, s podtextem viry, a hlavne se spoustou moznosti uzdravovani hp. Shakespeare zase jedine Monkey Island, jina hra pro nej nemela potencial komedialniho dramatu... Jooo retro :)

Gee řekl(a)...

Jaxx ma muj bod:oD A hlavne nesmi chybet sahodlouhy uvodnik od -ml-!!!

Anonymní řekl(a)...

A ten úvodník musí být celý o tom, jak by si měl každá správný čtenář Excalibur výhodně předplatit! Jako za starých časů...

Anonymní řekl(a)...

Pan ML má zaručený úspěch! Komunita kolem Ex_calibru je totiž ohromná a klaním se před skromností Pana ML. Stačí se podívat na množství komentářů na zdejším blogu. Nebál bych se nákladu deseti milionů výtisků...!

Zajímala by mě představa o časopisu určeného pro co nejširší skupinu čtenářů. Pejsek s Kočičkou se pokoušeli vytvořit něco podobného a všichni víme, jak to dopadlo.
Jinak přeji hodně štěstí.

Fuxoft řekl(a)...

Podle mě by bylo bezva, kdyby s každým číslem byla zadarmo čokoláda.

Dalighost řekl(a)...

A kde sou kyborgove?!

Gee řekl(a)...

Abych byl ale konstruktivni, kdyz uz si tu vsichni prejou multiplatformni casopis s retro sekci, privital bych aspon obcas par radku o PS2. Troufam si rict, ze neni zdaleka mrtva a porad existuje spousta pokladu, na ktery clovek mohl pozapomenout

Eso řekl(a)...

Já bych vždy vzal několik populárních osobností (jako jsou poslanci/umělci/baviči) a pár lidí z ulice a ti by si zahráli různé hry a pak by o tom napsali, ale hlavní by bylo, že ti lidé nikdy předtím hry nehráli, takže by to nebyla recenze, ale vlastní první pohled na fenomén her vůbec.
A z těhle jejich příspěvků by čtenáři vybírali nejlepšího autora, který by dostal titul "Herní panic měsíce."

Anonymní řekl(a)...

moc se primlouvam za lesbicka dvojcata vedouci nekterou rubriku.Taky nejaka zvrhla 16+ by mohla komentovat treba dopisy a postaarsi dama s bicikema v latexu psat treba uvodnik

dteiml řekl(a)...

Já bych zavedl, aby velkou část časopisu (cca 5 str.) tvořili samotní hráči/čtenáři. Byla by tam rubrika pro úvahy, recenze či herní žážitky. Věřím, že mnoho čtenářů dokáže psát zajímavě a kvalitně a přitom za to nepožadují honorář, pouze klasickou šanci vyhrát Úvahu/recenzi/zážitek měsíce. Pokud by tam byl odkaz na Skilltime, tak bych tam klidně jednou za čas něco poslal. Tohle je dobrý způsob jak si udržet komunitu a zároveň mít v časopisu kvalitní články zadarmo.

Roman Navrátil řekl(a)...

Ježiš... Vy pane nemáte asi moc velkou představu o tom, jak by to mělo vypadat, že :-)?... Co se týče retra tak nevím, kolik lidí by to oslovilo. Pár članků možná jo, ale věnovat tomu celý časopis...? To nevím, našla by se dostatečně velká cílová skupina, která by o to měla zájem?
Články a rozhovory o vývoji- Podle mě hodně zajímavé, jenže právě, "PODLE ME", někomu to může přijít maximálně nudné, mě to zajímá jen protože se okolo toho trochu pohybuju a prostě mě to zajímá, ostatním to může být šumafuk.
Jakési filozofické povídání o různých herních tématech alá hrej... Nevím Nevím... Nepovažuju se za primitiva ale tohle jsou už podle mě dost subjektivní a filozofické články, které zase VETSINU absolutně nebudou zajímat. Já na tom hrej.cz nepřečetl snad ani jeden jediný :-), je mi úplně fuk jaký má daný autor myšlenkové pochody nebo názor na něco. Nezájem absolutní o toto a podle mě je na tom většina lidí stejně.
Pokud chcete vypustit obsah typický pro podobné časopisy, tak bych z toho zkusil udělat takový maximálně pestrý megamix všeho. Všehochuť. Nic jiného vám asi nezbyde, protože jsou sice témata (co jsem zmínil), která do toho můžete vložit, ale založit na tom komplet časopis je asi nesmysl, protože cílová skupina bude malá...
Já bych to možná pojal tak trochu jako NE-konkurenci Levelu nebo Score (což ani nemůže být díky jinému obsahu) ale spíše jako PODPORU těchto časopisů a popřípadě webů obecně. Tzn. maximum ryze vlastního obsahu a hlavně NETRADICNIHO a ZAJIMAVEHO. Píšu to ze subjektivního pocitu a nevím jak by to vnímali ostatní. Dle mého by to nebylo špatné koncipovat jako ne-časopis o počítačových hrách, ale časopis o celém herním průmyslu jako takovém. Konzole, PC, Hanheldy atd. Je to fuk, prostě komplet časopis o herním průmyslu, vše dohromady. Takový sumář všech možných zajímavostí o herním průmyslu a všeho co je s tím spojeno. Tzn. takový 100+1 (nebo jak se ten časopis jmenuje) o herním průmyslu.
Občas je někde (Level, Score, hrej atd.) nějaký zajímavý článek, netýkající se přímo her jako takových, nebo jiná zajímavost... Proč z nich nesestavit celý časopis? Podle mě (a zase říkám, že nevím jak to vidí ostatní, já jaksi nemám zkušenosti s vydáváním časopisu že) by to nemusel být špatný nápad, už jen protože nic takového minimálně na CZ scéně není, ani webově ani papírově. Doufám, že jste aspon zčásti pochopil co tím myslím. Megamix všech zajímavostí o herním průmyslu, které nikde jinde nenajdete, nebo minimálně ne takto pohromadě. Jistě, občas jsou i na CZ webech různé zajímavosti, ale je toho minimum.

Z článků nebo rubrik (ať už pravidelných nebo nepravidelných), které by mohl časopis obsahovat mě z fleku napadá třeba:
- Rozhovor s vývojářem (pravidelná rubrika)
- Rozhovor s rodiným příslušníkem nějakého vývojáře (jaké to je žít s někým takovým, jak se to liší, jak se na to dívá okolí, jak se žilo když vývojář dělal zrovna na té a té hře) (pravidelná rubrika nebo jedno komplet velké téma do jednoho čísla)
- Jak je vnímáno být vývojářem her ve společnosti (CZ/SK vs. zahraničí)
- Postmortemy vyšlých her (pravidelná rubrika)
- Rozhovor s celým týmem (ideálně dohromady, všímat si vzájemných vztahů) (pravidelná rubrika)
- Různé zajímavosti posbírané odevšad (zabil bratra protože ho nechtěl nechat hrát, ukradli celý náklad nově vylisované hry, Thajsko zakázalo Strategické hry atd. atd. atd.)
- Názory na hry/konkrétní hry/herní průmysl obecně od známých osobností (CZ/SK i zahraničí), pokud se s vámi teda budou vůbec bavit, alespoň přes email.). Názor na hry třeba od Heleny Vondráčkové , Hřebejka atd. by minimálně mohl přitáhnout i lidi co hry jinak vůbec nezajímají a když nic jiného, zajímavé by to bylo a přitáhlo by to i jiné čtenáře.
- Konfrontace (rozhovor) dvou vývojářů momentálně vyvýjejících konkurenční hry, které mají vyjít v podobném období a budou si konkurovat. (o tom která hra bude lepší, jak se poperou vývojáři s kontroverzními otázkami atd.)
- Historie jednotlivých vývojářů (pravidelná rubrika třeba)
- historie jednotlivých týmů (pravidelná rubrika třeba)
- Info o "Silicon Valley" herního průmyslu typu Quebecu (nebo Montreal, jedno z těch kanadských měst)
- Názory absolutně náhodně vybraných kolemjdoucích, popřípadě i celý rozhovor s některýma, o herním průmyslu, hrách, konkrétní hře. Víte co je to počítáčová hra, hrál(a) jste někdy něco, co si o tom myslíte, dá se tím uživit atd. Otázek může být tuna, stačí mít fantazii, klást dotazy NAHODNE vybraným osobám (důchodce, skin, policista, dělník, právník, modelka atd.) a čekat co z nich vyleze.
- Určitě ale věnovat i část prostoru, aspon malou, "běžným" informacím o hrách typu aspon jakés takés pseudo recenze a novinek.
- Jak je je vnímána "herní kultura" u nás a v zahraničí?
- Jak by některé hry vypadali teď, kdyby je vývojáři mohli udělat pomocí současných technologií, rozpočtů a zkušeností, jak by to provedli, o čem by hra byla, co by změnily
- Koncepty her zaslané čtenáři.
-Nějaký pravidelný článek o "něčem" napsaný "nějakým" herním vývojářem.
- Rubrika o modech (modifikacích) do známých a oblíbených her.
- Info o "VŠ" zaměřených na vývoj her, jaké to tam je atd.

Možností, témat a nápadů je prostě spousta. Udělat z toho prostě takový megamix všech netradičních témat a časopis ne o PC hrách, ale časopis komplet o herním průmyslu jako takovém. Časopis ne přímo konkurující Levelu a Score ale časopis spíše je doplňující. Já osobně bych si takový časopis asi i pravidelně kupoval, pokud by cena byla dobrá, protože tolik zajímavostí na jednom místě asi nejde nikde jinde sehnat. A pokud nechcete dělat tradiční časopis tak vám asi ani nic jiného nezbyde.
Je to čistě jen můj osobní názor a nápady, které mě napadli teď, když jsem prakticky omylem zavítal na tuhle stránku. Nemám zkušenosrti s vydáváním časopisu.

Anonymní řekl(a)...

V časopisu by mohly být nějaké informace o cvičících technikách. Něco jako: Jak na bolavá záda. Taky by bylo fajn, kdyby byl na několika stranách kus kódu a lidé by v něm hledali chyby. Kdo by jich našel nejvíc, vyhrál by třeba Lovecký salám nebo Flash disk.

Anonymní řekl(a)...

Jooo kus C++ kodu a hladat tam chyby

Anonymní řekl(a)...

Ale teraz vazne, mna by potesili rozne rebricky z historickeho hladiska, nahlad na najvacsie herne legendy (ale myslim aj take sucasne napr. tomb raider 1 az sucasny, civilzation 1 az sucasny a tak dalej). URcite aj nejake "dopisy" , teda najzaujimavejse maily, potom nejaka stranka s xichtami autorov a nieco o nich nieco co bude pre kazde cislo unikatne. napr. "hranie na notebooku", "klise v FPSkach" a podobne clanky, aj na zasmiatie. CO TAM NECHCEM : rozne bussiness machinacie, ten vydavatel ma take dlhy a tento noname projekt sa rusi atd. to ma fakt netrapi

Anonymní řekl(a)...

Jednoznačně co nejvíc retra. ¨Ze starých her pryští nostalgie, neuvěřitelně skvělý pocit, číst si staré články o Tomb Raiderovi 1, Raymanovi, Exhumed, Ridge Racerovi, Lemmings, Lomax... uaaaa, svrbí mě palec u nohy. Čím víc nostalgie, tím víc Excalibur. A tohle není ironie.

Anonymní řekl(a)...

Já myslím, že dobrá věc by byly videa. Ty zatím žádný časopis nemá a na trhu to dost chybí.

Anonymní řekl(a)...

Jenže přehrát v časopisu video, je trochu složitější.

Anonymní řekl(a)...

Retro určitě jo, ale ne celý časopis, ale zhruba 2-3 strany...

nick řekl(a)...

Napadu clanku o multimediich, o ktere kdysi skrtali rybka a spol by bylo spousta. Rad se ale necham prekvapit. ;-)

Takovemu casopisu bych rad fandil a klidne si jej koupil. Take verim ze to neni uplne vyhozena investice. Trochu mne ale zarazi vas pristup. Nechci byt neprijemny, ale celkove vzato mi prijde hodne amatersky - nic nemate v ruce krome znamky, napady nechate na komentarich, brand prodavate po netu, cilovou skupinu zda se ze nemate uplne jistou, technologie o kterych mluvite nikdo nevidel a upresnujici informace nemate..

Presto stale doufam, ze neco vysyslite a nedopadne to jako vase predchozi pokusy. ;-) Snad jste se poucil.

Anonymní řekl(a)...

NAPROSTO SOUHLASÍM S ROMANEM NAVRATILEM. A přesně takhle si představuju to tajemství o kterém mlží ML. Jedině takhle by to bez recenzí mohlo fungovat.

Anonymní řekl(a)...

Taky souhlasím s Romanem Navrátilem.Chce to rozhovory, ale i rozhovor musí být zajímavý. Některé rozhovory jsou tuze nudné...Dále by to chtělo nějaký velký jméno jako redaktora.Spekuluje se o lidech kolem kůltury kriplu, ale se vší úctou oni časopis neprodaj. Vím, že se to spoustě lidem nebude líbit, ale co Andrej Anastasov ten patří k Ex jako zadek na nočník. Ten chlap přitáhne lidi,i ty kterýho ho kritizujou budou na jeho články zvědavý.Dej na obálku prvního čísla Andrej zpět v Ex a o prodej máš postaráno. Asi nebude už v takový formě jako za mlada, nebude mít čas dělat šefredaktora, ale sem tam nějakou úvahu,článek sesmolit může.

Anonymní řekl(a)...

To si delate asi srandu, ne? Zastavil sem u 100 tisíc výtisků za měsíc. Kdysi sem Excalibur uznával (tak 14 let zpátky, nepamatuji si, kdy začal vycházet ani kdy skončil), ale to co tady píšete, to je utopie.

50Kč? Do toho se určitě vlezete, ale za předpokladu, že půlka časopisu budou samé reklamy (a to myslím vážně - žádný herní časopis za posledních cca 5 let tuto cenu neudržel a posléze zkrachoval). Počet výtisků - spočítal sem si, že by si jej musel koupit v průměru každý 25-27 člověk v republice (za standardního předpokladu 4-členná rodina). Je sice pravda, že Score i Level stojí 199Kč, ale to je dáno obsahem. A přesto, že koncipujete časopis cenově 4x levnější, tak si nemyslím, že by ste dokázali prodat 3-4 více než u konkurence (respektive to není jen Level, Score, ale spousta dalších časopisů hudebního, sportovního nebo kulturního ražení).

Taky mi vadí, jak pan Ludvík kritzuje Level i Score, že to nejsou časopisy. Byť je to pro něj konkurence, měl by se chovat zdvořile. Za tu dobu, co sou tady oba časopisy, se z recenzentů amaterů stali recenzenti profesionálové (to amatéři neberte prosím jako výtku).

Sice sem zvědavý na staro/nový Excalibur, ale pro příště bych se rád vyhnul podobným rozhovům, protože to uškodí spíše vám, pane Ludvíku. A přestože některé věci sou spíše utopie (počet výtisků a cenová politika - viz Doupě, Gamestar, NextLevel), tak Vám přeji úspěšný start.

Anonymní řekl(a)...

Internetový magazín by byl určitě dobrý, pokud by se podařilo sehnat partu lidí tak kvalitní, jako byli autoři článků v původním Excaliburu. Většina recenzí se bez problémů dá číst i dnes. Ovšem proč zbytečně vydávat cokoli v papírové podobě? Je to drahé a muselo by to být sakra dobré, aby se našli lidi, kteří by si takový časopis koupili! To by muselo být opravdu oddechové čtení, jako byly recenze a povídky od Andrewa.

Protože se většina konkurence zabývá hlavně komerčními hrami a o nekomorečních se objeví pár řádků, tak by možná bylo dobré rozebrat sem tam i nějakou nekomerční hru.

Fern řekl(a)...

ML:
Je tomu rok co jsem se zařekl, že do tohoto blogu už nepřispěji ani písmenkem, ale to co tady provádíte už je opravdu VRCHOL... Již před rokem jste řešil se čtenáři jaký má být obseh Excaliburu. Začínám pochybovat o Vašem duševním zdraví, možná by to chtělo studenou sprchu nebo zajít k psychologovi... Zřejmě se rád nimráte v nesmyslech a utopii....
PRO VŠECHNY:
Vy opravdu věříte tomu, že Excalibur někdy vyjde ??? Pak jste stejně naivní jako pan Ludvík a před rokem i já !!! Šetřete svoji literární energii pro existující časopisy a nenechte se znova zmást panem Ludvíkem!!!

-ml- řekl(a)...

FERN: Vítám Vás zpět na exblogu! Ono to tak možná nevypadá, ale za dobu existence exblogu se příprava Excaliburu hodně posunula vpřed. Ono to není vůbec jednoduché vypiplat co nejlepší Excalibur už jen z toho důvodu, že žádný podobný časopis neexistuje. Je snadné něco okopírovat. Ale přijít s přelomovým herním časopisem, to dá zabrat! Podle Vašeho komentáře to vypadá, že nemáte žádnou svoji představu ideálního Excaliburu. Ale možná si ji jen necháváte pro sebe?

Anonymní řekl(a)...

Myslím, že Level je kvalitní časopis, v porovnání se součastnými jinými herními časopisy u nás. Je určite nejlepší, což je dobré. Tak toto povedal Martin Ludvik Levelu, ktoremu poskytol rozhovor v cisle 89 (06.2002) ;) Je zaujmave ako uraza teraz casopis, ktory uz vychadza 14 rokov. Taktiez nechapem tomu preco ste zacal vydavat Level kedze vychadzal vtedy Excalibur a tak ste si vlastne spravili sami konkurenciu. Sam ste vtedy povedal,ze Level bude ini ako Excalibur ale ked uz ste sa rozhodli vydavat casopisi o Pc hrach 2 nebolo by lepsie pokracovat potom iba v 1 a ten 1 by bol ten, ktoremu by sa viacej darilo??? Ale ML to vyriesil inak uspesny Level predal a skrachovany Excalibur si nechal. :D

Este by ma zaujmalo aj to pisali ste, ze redakcia odchadzala do Score. Nebolo to tym, ze ste im nevyplacali mzdy(koli financnym problemom) a tak sa rozhodli ist prec? Lebo tam ste napisali, ze ziadne problemy neboli tak ste ani nevedeli preco vlastne odchadzaju.

Myslim si,ze ten rozhovor sice starsi by ste sem mohli zverejnit.

Co sa tyka sucastnosti tak Level uz nekupujem dovod je jednoduchy a to vysoka cena tak preto som bol poteseny spravou, ze bude novy a kvalitny casopis za NORMALNU CENU. Takze snad vam to podari.

RedBarDragon řekl(a)...

Pane Ludvíku proč se vlastně ptáte nás, co bysme v časopise chtěli? To čekáte, že si budoucí čtenáři vymyslí celou koncepci sami? Pokud své úmysly myslíte vážně, bylo by jednoznačně lepší, kdybyste předložil alespoň část svých nápadů a nechal přítomné, aby se k nim vyjádřili. Takhle jste všem jen pro smích a dostáváte "návrhy" typu videí v časopise. Na druhou stranu když odhalíte všechny "trumfy" v ruce, bude to pro vás nevýhoda ve vztahu k vaší konkurenci, která by vás teoreticky mohla napodobit, ještě, než se Váš časopis dostane na stánky. Takže co by bylo z mého pohledu nejlepší? Kdybybste mlčel, vydal první číslo časopisu a PAK se zeptal lidí tady, co by změnili.

Anonymní řekl(a)...

Ideal - na titulke Duke Nukem Forever, obsah casopisu - prazdne listy. Kazdy si tam moze napisat co chce, pripadne pouzit na ine ucely. Preboha na co sa tu hrate - ma snivajte s nami? Uplne ma dorazil prispevok -ml- hlavne ta posledna veta. "Je snadné něco okopírovat. Ale přijít s přelomovým herním časopisem, to dá zabrat! Podle Vašeho komentáře to vypadá, že nemáte žádnou svoji představu ideálního Excaliburu. Ale možná si ji jen necháváte pro sebe?" Sorry ani ja nemam svoju predstavu a co horsie, je mi to uplne jedno. Na webe si najdem co potrebujem okamzite....

Anonymní řekl(a)...

Pokud v nejbližší době nepřivede pan Ludvík do redakce Andrew, ICE, Michala "Wolfa" Rybku a Lenku Ravenku, tak končím s Excaliburem ještě dříve, než začal. K tomu dvě dvouvrstvá DVD, plné hry té nejvyšší kvality, časopis co do počtu stran tlustý minimálně jako Level a s tou čokoládou přibalenou u každého čísla to také není špatný nápad. Pak se můžeme bavit, pane Ludvíku, do té doby nikoli.

-ml- řekl(a)...

Všem: Děkuji za vaše nápady a připomínky, některé z nich budou realizovány. Excalibur nebudeme dělat pro sebe, ale pro čtenáře, proto nás vaše názory zajímají. Samozřejmě chci s Excaliburem překvapit a proto neodkrývám všechno a různě mlžím a utajuji. Ale občas něco odtajním a také se zde budu radit ohledně některých jednotlivostí.

Anonymní řekl: Myslím, že Level je kvalitní časopis, v porovnání se součastnými jinými herními časopisy u nás. Je určite nejlepší, což je dobré. Tak toto povedal Martin Ludvik Levelu, ktoremu poskytol rozhovor v cisle 89 (06.2002) ;) Je zaujmave ako uraza teraz casopis, ktory uz vychadza 14 rokov.

ML řekl: Nikdy jsem pLevel nikde neurážel. Máte-li na mysli termín časopis, tak to je něco, co může objasnit jedině nový Excalibur. Rozhovor byl v Levelu, může ho zveřejnit jedině Level. Stejně tak otázku ohledně redakce může zodpovědět jedině redakce.

Anonymní řekl: Pokud v nejbližší době nepřivede pan Ludvík do redakce Andrew, ICE, Michala "Wolfa" Rybku a Lenku Ravenku, tak končím s Excaliburem ještě dříve, než začal. K tomu dvě dvouvrstvá DVD, plné hry té nejvyšší kvality, časopis co do počtu stran tlustý minimálně jako Level a s tou čokoládou přibalenou u každého čísla to také není špatný nápad. Pak se můžeme bavit, pane Ludvíku, do té doby nikoli.

ML řekl: Něco z toho možná bude, ale ty technické parametry jsem již dost přesně specifikoval, takže vaše náročné požadavky Excalibur určitě nesplní. Pro jistotu opakuji: Excalibur nebude distributorem her na DVD (a ani čokolád), ale časopisem.

RedBarDragon řekl(a)...

Pane Ludvíku myslíte, že byste mohl odpovědět i mě? Děkuji.

-ml- řekl(a)...

RedBarDragon: Vždyť jsem odpověděl hned úplně na začátku, jen jsem tam napsal všem a ne RedBarDragon, neboť Váš názor určitě sdílí mnoho dalších čtenářů tohoto blogu. Tedy detailněji:

K videím: Návrh ohledně videí je ok, Excalibur přeci nebude jen ten papírový, ale i internetový! Takže videa - proč ne, skvělý nápad! No a už jen i kvůli tomu jednomu návrhu se vyplatí sdílet tento prostor. Negativní reakce nevadí, naopak, často z nich vzejde něco naprosto nečekaného a prospěšného. Jako když někdo třeba napíše, že chce 2 DVD a čokoládu - aspoň si člověk uvědomí, jak Excalibur vypadat nesmí.
K změnám: Již první Excalibur bude vypilovaný do všech detailů. Nebudu opakovat chyby dávné minulosti - časté změny (obsah, design, redakce, cena...). I proto je zde tento blog.

RedBarDragon řekl(a)...

Pane Ludvíku vážně si myslíte, žejen inf z tohoto blogu bude stačit? Doteď jste třeba nijak zvláště nevysvětlil, co přesně máte proti recenzím (jinými slovy proč je na subjektivním názoru redaktora/redaktorů herního časopisu s dlouholotými herními zkušenostmi něco špatného) a čím se je chystáte nahradit.

-ml- řekl(a)...

RedBarDragon: Na tomto blogu jsem tohle už tolikrát vysvětloval a přes to to nestačí. Je vidět, že zastaralá podoba tištěných herních časopisů je naprogramovaná svým čtenářům hluboko v jejich myslích. Zkusím to tedy stručně a co nejjasněji ozřejmit ještě jednou.

Klasické herní rubriky, které kdysi tvořily drtivou většinu Excaliburu (novinky, preview, recenze, návody) dnes v jakémkoliv tištěném herním časopise nemají smysl z jednoduchého důvodu: na internetu vychází dříve a ve větších možnostech. Papírový Excalibur je tudíž ani nebude nijak nahrazovat - nemá to smysl.

Tak doufám, že teď už je to jasné. Jednoduše to tam nebude...

Což samozřejmě neznamená, že v Excaliburu nebude o hrách!

RedBarDragon řekl(a)...

Dobrá, ale co tedy v Excaliburu bude? To budete "okecávat" věci okolo bez jakéhokoliv hodnocení her? Bez recenzí, novinek a preview si podobu časopisu nedovedu představit. Snad jakási směs zajímavostí o hrách, ale těch zase tolik nebude a navíc jsou také na internetu, tak proč za ně dávat padesát korun? A pokud byste směřoval své úsilí na úvahy jako je Jáma Pekel Dana Vávry, nebo Wolfův Revír, pak si myslím, že ani to by čtenáře dostatečně nemotivovalo. Jako zpestření jsou ty věci fajn, ale nemohou tvořit jádro časopisu.

-ml- řekl(a)...

RedBarDragon: Co (a jakým způsobem psáno) v Excaliburu bude, tak to je docela oříšek. Základních variant je více. Bude se tedy "testovat na lidech" - bude více "nultých" či pokusných Excaliburů a podle reakce zástupců různých cílových skupin se vybere ta nejúspěšnější verze. Před prvním Excaliburem tedy utajeně vyjde několik Excaliburů, proto také ten pozdní termín. Excalibur bude takový, jaký ho bude chtít většina budoucích čtenářů.

I proto se pořád ptám na ideální Excalibur - protože v této chvíli jsou možnosti takřka neomezené a každý dobrý nápad má šanci na úspěch. Jakmile bude nultý Excalibur testem prověřen a vybrán, teprve pak definitivně vyberu pro danou koncepci ty nejlepší redaktory.

Unknown řekl(a)...

Ačkoliv mám na podnikatelský záměr pana Ludvíka poměrně předvídatelný názor, je pravda, že když jsem si tento týden po dlouhé době koupil Level, částečně jsem mu musel dát zapravdu. Konkrétně tedy v jednom bodě, a to určitá zbytečnost recenzí. Vzhledem k promakanému PR současných titulů a schematičnosti jednotlivých herních konceptů už o hře většinu zásadních informací víme několik měsíců před vydáním.

Proto si asi dokážu představit časopis, který obejde zavedené schéma například tím způsobem, že se soustředí na preview, dění ze světa her, exkluzivní informace, příp. indie scénu, a místo šestistránkové recenze na Fallout 3 udělá recenzi na stránku jednu, u ostatních her třeba každou na půl strany v rámci stručného shrnutí kladů a záporů + např. tabulka hodnocení z různých herních webů.

Takže klidně recenze upozadit, ale čtenář by alespoň z části časopisu měl pochopit, jakou hru si koupit a jaké se naopak vyhnout. Jinak ty informace stejně bude hledat na webu či v jiných časopisech.