neděle 29. března 2009

Podmínky prodeje OZ Excalibur

Jak jsem slíbil, umisťuji zde pracovní verzi podmínek prodeje ochranné známky Excalibur. Na základě Vašich případných připomínek a dotazů ještě mohu tyto podmínky upravovat a doplňovat. Aukci vyhlásím začátkem dubna.

Předběžné podmínky prodeje ochranné známky Excalibur (aktualizováno 4. 4. 2009)

- místo aukce: www.odklepnuto.cz
- předmět aukce: ochranná známka Excalibur, viz zde
- vyvolávací cena: xxxxxxx Kč
- doba trvání aukce: 1 měsíc
- prodávající: Martin Ludvík, majitel předmětu aukce, e-mail: martinludvik@volny.cz

Součásti předmětu aukce:
- archiv vydaných časopisů Excalibur pro redakční použití
- nabídka možné asistence současného majitele ochranné známky Excalibur při tvorbě struktury časopisu Excalibur

Závazky prodávajícího:
- v případě úspěšného prodeje předmětu aukce se prodávající zavazuje nevydávat tištěný časopis počítačových her po dobu pěti let od prodeje
- pokud se nepodaří předmět aukce prodat, prodávající se zavazuje obnovit vydávání tištěné verze časopisu Excalibur nejpozději do konce roku 2009


AKTUALIZOVÁNO 5. 5. 2009

Definitivní znění tak, jak je uvedeno v rámci aukce na www.aukro.cz:

- místo aukce: www.odklepnuto.cz
- předmět aukce: ochranná známka Excalibur, viz http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.ozs.det?pozk=164690&plan=cs
- vyvolávací cena: 1 190 000,00 Kč
- cena je včetně 19% DPH (prodávající je plátce DPH)
- velikost příhozu: 1 000,00 Kč
- konec aukce: 07. května 2009 13:49:05
- začátek aukce: 17. dubna 2009 13:49:05
- prodávající: Martin Ludvík, majitel předmětu aukce, e-mail: martinludvik@volny.cz

Součásti předmětu aukce:
- osvědčení o zápisu ochranné známky
- doména www.excaliburblog.cz - s podmínkou umístění reklamního banneru zdarma po dobu 2 let od prodeje
- doména www.excal.cz - s podmínkou umístění reklamního banneru zdarma po dobu 2 let od prodeje
- archiv vydaných časopisů Excalibur pro redakční použití
- nabídka možné asistence současného majitele ochranné známky Excalibur při tvorbě struktury časopisu Excalibur

Závazky prodávajícího:
- v případě úspěšného prodeje předmětu aukce se prodávající zavazuje nevydávat tištěný časopis počítačových her po dobu pěti let od prodeje
- pokud se nepodaří předmět aukce prodat, prodávající se zavazuje obnovit vydávání tištěné verze časopisu Excalibur nejpozději od 1. 2. 2010

Další informace o ochranné známce Excalibur:
- www.excaliburblog.cz

Organizační informace:
- zájemcům doporučuji si co nejdříve prostudovat pravidla na http://www.odklepnuto.cz/napoveda
- registrace se provádí zde: http://www.odklepnuto.cz/registrace
- této aukce se mohou zúčastnit pouze registrovaní uživatelé s ověřenou poštovní adresou. POZOR! Tato registrace trvá několik dnů a proto ve vlastním zájmu proveďte registraci co nejdříve a hlavně navíc si mailem na www.odklepnuto.cz požádejte o potvrzení odeslání této registrace! Zájemci, kteří neobdrží poštou ověřovací kód, si ho mohou vyžádat expres na odklepnuto.cz - volejte kancelář - Lucie Aubusová, TEL: +420 222 365 045, Po-Pá: 9:00h - 17:00h. POZOR! I tento náhradní způsob trvá nějakou dobu - nenechávejte si proto registraci na poslední chvíli!!!

- důležitá informace o průběhu aukce: Proč se někdy prodlužuje konec aukce?
Stává se, že některý ze zájemců se svým příhozem čeká až na poslední vteřiny trvání aukce a předpokládá, že ostatní účastníci nebudou aukci sledovat. Proto platí pravidlo: každý příhoz zaznamenaný tři minuty před koncem aukce automaticky posunuje konec aukce o další tři minuty. Výherce aukce se tak stává přihazující opravdu s nejvyšším zájmem o koupi. Nikoliv uživatel, který nabídl nejvyšší cenu v poslední vteřině trvání aukce.

Metody platby: Bankovním převodem po předání
Náklady na dopravu: 0
Způsob dopravy: Prodejce platí za dopravu
Účastnit aukce se mohou pouze uživatelé ověření poštou

26 komentářů:

SKACE řekl(a)...

Aby nezapadl ten zásadní komentář od minula...

-ml-: Komentáře jsou naprosto úžasné a je vidět, že Excalibur stále pár lidí zajímá. Chápu, že pro skalní příznivce Excaliburu je 500.000 Kč je těžko akceptovatelná a přemýšlím tudíž nad jejím zvýšením na milion Kc (včetně DPH).

Anonymní řekl(a)...

- pokud se nepodaří předmět aukce prodat, se prodávající zavazuje obnovit vydávání tištěné verze časopisu Excalibur nejpozději do konce roku 2009

Co to je za závazek? Socialistický závazek? OMG!

-ml- řekl(a)...

Anonymní: - pokud se nepodaří předmět aukce prodat, se prodávající zavazuje obnovit vydávání tištěné verze časopisu Excalibur nejpozději do konce roku 2009

Toto je formulace ve smlouvách obvyklá. Pokud se Vám formulace nelíbí, navrhněte jiné znění. Nesmí ale změnit smysl závazku.

Anonymní řekl(a)...

"pokud se nepodaří předmět aukce prodat, prodávající se zavazuje obnovit vydávání tištěné verze časopisu Excalibur nejpozději do konce roku 2009." - stačilo prohodit "prodávají" a "se" a hned to zní lépe. tamto bylo dost matoucí.

-ml- řekl(a)...

Anonymní: Díky za korekci, prohozeno.

RuThaN řekl(a)...

Dave už toho má dost, dám 12k.

James Joint řekl(a)...

ROFL!!!! ludvik posli cislo na svyho dealera, to musi byt matrial!

-ml- řekl(a)...

James Joint: www.lifefood.cz/strava/prava-cokolada-raw-cacao.html Naprosto dokonalé, ale když si dáš větší dávku, totálně tě odrovná. Doporučuji s banány, je to lahůdka, zrovna teď jsem se vrátil z nákupu a už si to chystám!

Anonymní řekl(a)...

V dnesni situaci se zavazovat k oziveni herniho casopisu je opravdu velke sousto a to hned z nekolika duvodu. 1) Slava a zlata era hernich papermagu v CR je jiz davno za nami a uspesne rozbehnout takovy projekt bude zadat vynalozeni extremniho usili. A nemene extremnich obnosu. 2) Byvala fanouskovska zakladna, ktera je zrejme jako jedina schopna projekt docenit, ma jiz minimalne par let vice ci mene odlisne zaliby a neverim, ze by dokazala byt dostatecne podpurnym cinitelem pro udrzeni casopisu nazivu. A i kdyby tomu bylo naopak, tak pouha nostalgie by tento pocin nad vodou stejne neudrzela. 3) Vydaje firem na reklamu, ktera tvori vetsinu z prijmu vydavatele, se neuprosne snizuji a kdyz i zname a zavedene herni magaziny maji problem se po teto strance udrzet nad vodou, tak se mi nechce verit, ze by tomu bylo u Excaliburu jinak. 4) Stejne jako legendarni mec i tento casopis je jiz po dlouhou dobu pevne vsazen do jakehosi kamene. Narozdil vsak od mece, pro jehoz vytazeni musel clovek dle legendy oplyvat silou, odvahou a vznesenosti, pro "osvobozeni" casopisu si trh zada krome jiz zminenych financi a tvrde prace i ostre lokty, neokoukane napady, neustale inovace, zkuseny tym lidi a v neposledni rade silneho partnera za zady. Tlupa opic nas kdysi v jedne reklame na japonskou automobilku presvedcovala, ze nic neni nemozne. To same si myslim i o oziveni Excaliburu. Ona nejaka moznost existuje vzdy. Zalezi ovsem na jeji cene. Jirka S.

Anonymní řekl(a)...

Už to nebude jen Derek Smart ... Martin Ludvík se k němu hrdě přidá :/ - Sázím na třetí možnost - Značka se za vyvolávací cenu neprodá a papermag vycházet opět nezačne .

-ml- řekl(a)...

Anonymní řekl: V dnesni situaci se zavazovat...

-ml- říká: Souhlasím s body 2 až 4. Bod 1 bych ale napsal takto: 1) Dnešní herní papermagy jsou v úpadku díky své vysoké ceně a preferenci herních příloh před kvalitou obsahu. Excalibur má velikou šanci obnovit svoji čest, slávu a smysl. Zlatá éra Excaliburu je před námi.

K bodu 2) jen poznámku, že věřím, že fanouškovská základna je silnější, k bodu 3) že o inzerci se Excalibur nikdy neopíral, takže případný nižší zájem nevadí (ale je možné, že časem bude příjem z inzerce díky novému zaměření Excaliburu větší, než v minulosti) a k bodu 4) nemám připomínky žádné, zde souhlasím do puntíku.

Anonymní řekl(a)...

myslite ze pusobi duveryhodne kdyz prodavajci ma mail na freemailu a chce za neco 500.000?

-ml- řekl(a)...

Anonymní řekl: Myslite ze pusobi duveryhodne kdyz prodavajci ma mail na freemailu a chce za neco 500.000?

-ml- řekl: A proč ne? To, že zbytečně nemrhám firemními prostředky je přeci dobře. Mailů zdarma je nekonečné množství. Ale Excalibur je jen jeden. I od toho se odvíjí jeho cena.

Zveřejnění aukce plánuji na příští týden. VYVOLÁVACÍ cena OZ Excalibur ještě není definivně stanovena. Je vysoce pravděpodobné, že ji zvýším na milion korun. Komu jde opravdu o Excalibur s celou jeho historií a jeho potenciálem, tak pro něho by mělo být ctí dát za něj milion. Nižší PRODEJNÍ cena OZ Excalibur mi nyní připadá Excaliburu nedůstojná až urážející.

Anonymní řekl(a)...

Tak na to se fakt už nedá říct vůbec nic...

Anonymní řekl(a)...

tak koukám, že cenzura pana ludvíka tady pracuje velice rychle :o)
pane ludvík, kam až chcete klesnout...

-ml- řekl(a)...

poslední Anonymní: Předpokládám, že jste autorem odstraněného komentáře, následující věty jsou tedy určené vám. Kopat, pomlouvat a nadávat, jsa ukryt pod anonymem - to není hrdinské a hodné Excalibur blogu a proto byl váš komentář popraven. Vezměte si příklad z jiných anonymů, ti sice také občas také "koušou", ale v rámci fair-play.

Zde o popravě komentáře rozhoduji já, neboť jsem zde samozvaný samovládce. Na budoucím Excalibur webu budou rozhodnutím čtenářů pobuřující komentáře přesunuty na popraviště a tam pak podrobeny ničivému mučení všemi zúčastněnými. A tak jsem nechtíc prozradil jedno z tajemných zákoutí připravovaného Excaliburu...

-ml- řekl(a)...

Aktualizace 4. 4. 2009
Před chvílí jsem aktualizoval předběžné podmínky, především jsem "zneviditelnil" cenu. Vyvolávací cena bude zveřejněna současně se startem aukce na www.odklepnuto.cz nejpozději během následujících deseti dnů. O přesném datu vás samozřejmě budu informovat. V pondělí zasílám na odklepnuto.cz registraci a záleží na rychlosti vyřízení tohoto procesu.

Anonymní řekl(a)...

pane ludvík, nepomlouval jsem, nekopal, ani jsem nenadával. pravda se dá říct i bez udání jména.
jsem bývalým čtenářem excaliburu a pokud bude pod vaším vedením, nemá cenu si ho objednávat ani kupovat, protože bude mít trvanlivost pouze jednoho čísla a šlus.
pokud si ho člověk objedná, dostane ono jedno číslo a při následném neplnění dodávek do schránky požádá o vrácení peněz, ty již nikdy neuvidí. píši z vlastní zkušenosti - je to již cca 12 let a stále jste mi mé předplatné i přes mé urgence nevrátil. a nejsem sám...
http://nuane.com/vyhen/07/excalib3.html

-ml- řekl(a)...

Anonymní: Teď už je váš komentář ok. Po 12 letech už evidenci předplatitelů opravdu nevedu, za posledních mnoho let nepřišla žádná odezva od bývalých předplatitelů. Předplatné jsme vraceli, ale chyba nastat mohla, za což se vám omlouvám Napište mi tedy na můj mail, kolik vám dlužím, jméno, adresu a v pondělí vám ty peníze pošlu.

K pravidelnosti vycházení: o tom jsem již psal. Bylo to dané hlavně nedostatem financí a vzhledem k tomu, že jsem v té době nevlastnil ochrannou známku, nemohl jsem Excalibur ani prodat, ani nebyl možný případný společný podnik. Ale na to, jak proměnlivý, nepravidelný a podfinancovaný Excalibur byl, tak se držel hóóódně dlouho. Samozřejmě mu to přinášelo ztráty, to je jasné. Nyní je situace naprosto jiná. Pokud se nenajde kupec ochranné známky a Excalibur tedy obnovím, bude Excalibur vycházet pravidelně tak, jak vychází pravidelně všechny časopisy včetně Herního výběru.

Anonymní řekl(a)...

naštěstí jsem dospěl a oněch pár korun už není v mém životě zásadních, jako za dob mého studia, ale děkuji za nabídku :o)
na jednu stranu píšete, že byl ex podfinancovaný, ale chcete ho najednou prodat jako výdělečné médiu a to je v pořádku? v jednom odstavci píšete jak se na vydávání ex dá vydělat a v diskuzi tu dáte tohle.
nedá se vám veřit...

-ml- řekl(a)...

Anonymní: Ok, díky, třeba Vám Vaši velkorysost Ex vrátí jinak :o)

Ex byl podfinancovaný z více důvodů:

1. rozjížděl jsem ho s kapitálem v řádu desetitisíců Kč a s velikou půjčkou - jen technika + software pro DTP stála 1,3 mil. Kč (dnes se dá pořídit za zlomek této ceny). Půjčku jsem splácel 2 roky (byl to vlastně zisk, který ale pohltily ty startovací náklady). Dodnes nechápu, jak jsem tehdy mohl jít do takového rizika.

2. Výdaje přitom stále stoupaly (nejdříve barva, pak více stran, pak CD, ještě více stran...), takže zisky šly hned do výdajů

3. Na rozdíl od nejmenované konkurence jsem veškeré své závazky tiskárnám zaplatil a nezůstal jim nic dlužen.

4. A hlavně Excalibur vycházel nepravidelně a stále měnil design a strukturu, což mělo za následek obrovské úsilí, vyšší výdaje a nižší příjmy. Dnes už bych tuto chybu neudělal (pravda, z větší části byla vynucená díky tomu zmíněnému podfinancování).

5. Místo na kvalitu obsahu jsem se od jisté doby soustředil hlavně na srovnání kroku s konkurencí v počtu stran a CD i za cenu vyšší ceny, což byla strategická chyba. Nejúspěšnějšmí bylo období čtrnáctideníků, přičemž Excalibur měl jít cestou postupného zvyšování počtu stran a inzerce při zachování ceny 24 Kč. (Do tohoto období samozřejmě nepočítám legendární rozjendové černobílé Excalibury, to je něco neopakovatelného).

Pokud bych tyto chyby (a určitě byly i další) neudělal, pak by byl Excalibur zcela jistě velice ziskový a pravděpodobně by vycházel bez přestávky i dnes.

A proto zde vidím šanci pro jakéhokoliv vydavatele Excaliburu. Trh existuje, pouze je zmrazen. Situace s herními časopisy je podobná, jako s politickými stranami: není koho volit. Excalibur by tohle mohl změnit aspoň u těch herních časopisů.

Stačí tohle vysvětlení nebo ještě nějaké otázky?

Anonymní řekl(a)...

určitě stačí

-ml- řekl(a)...

Stále čekám na dopis od odklepnuto.cz s inicializačním kódem, abych mohl založit aukci. Nepřišel ani dnes, snad ho najdu v poštovní schránce co nejdříve. Možná kvůli tomu trochu zkrátím dobu aukce, bude-li to technicky možné.

-ml- řekl(a)...

Ani dnes nebyl v poštovní schránce dopis s inicializačním kódem od odklepnuto.cz. Nechápu to, posílají to z Prahy, pošta v rámci Prahy doručuje do 24 hodin. Že by působení neviditelných sil?

-ml- řekl(a)...

Ani dnes dopis s kódem od odklepnuto.cz nepřišel. Poslal jsem tam tedy opět reklamační mail s žádostí o okamžité zaslání inicializačního kódu, zítra bych ho tedy měl mít v poštovní schránce. UF!

-ml- řekl(a)...

Hurá! Dnes přišel ten kód a hned dokonce 2x, takže během zítřka tedy aukci zahájím a do 1. výročí založení Excalibur blogu bude jasno, jak to vlastně s Exaliburem bude.

Jinak mne dnes napadaly zásadní vylepšení dosavadního projektu nového Excaliburu - jak tištěného, tak webového! Mám tedy už zcela jasno, že bude Excalibur jak tištěný, tak webový, dále jak bude Excalibur web financován, v čem se bude lišit od herních webů (není záměrem, aby jim konkuroval) a mám upřesněnou podobu tištěného Excaliburu. Samozřejmě dopředu nebudu nic zásadního prozrazovat, pouze mohu potvrdit, že klasické recenze tam opravdu nebudou (to aby šťouralové měli námět pro své úvahy).

A tím pádem vím vyvolávací cenu ochranné známky Excalibur. Asi o tom všem napíšu nějaký přehledový článek, abyste v tom neměli chaos a aby bylo aspoň trochu jasné, jaké by mohly být hlavní znaky obou Excaliburů.