sobota 4. dubna 2009

Jak dosáhnout úspěchu

Je všeobecně rozšířený názor, že k docílení úspěchu (nebo vynikajících výsledků, zisku, spokojenosti atp.) je třeba velkého, často až mimořádného úsilí. Výsledky mnohých sportovců, úspěšných vědců atp., kteří věnovali obrovské úsilí, pot a dřinu své práci, tomuto názoru jakoby dávají glejt pravdy. Ovšem také existují jiní velikáni, kteří tvořili lehce a snadno, jakoby to byla jejich přirozenost (příklad: Mozart). Kde je tedy pravda? Je k úspěchu nutno vynakládat obrovské úsilí nebo je to jen otázka talentu nebo snad štěstí nebo peněz?

Moje dosavadní zkušenost je taková, že jakmile jsem cokoli dělal s příliš velkým úsilím, výsledky byly špatné. A naopak, pokud jsem jen tak lehce "foukl" a nastavil správně plachty, tak to pak fungovalo téměř samo a s výborným výsledkem. Určité "vesmírné" zákony platí všude a pro každého a jde jen o to působit v souladu s nimi a ne v protikladu. Ideálním stavem je dosáhnout cíle s nulovým úsilím.

Důležité je dát svému projektu určitou "přidanou hodnotu" - něco, co z něho udělá něco mimořádného. Ne jen kvůli odlišení od ostatních, ale hlavně kvůli co největšímu přínosu pro ty, pro které je určen. Neptám se tedy "co je tady pro mne výhodného", ale "co pro vás mohu udělat?". Řešení obvykle přijde zcela samo a celý projekt pak jde svojí cestou radostně a snadno.

Pokud se bude Excalibur řídit těmito principy, budou jeho čtenáři nadšeni a Excalibur tak bude úspěšný. A dá se toho dosáhnout s minimálním úsilím (časovým, finančním atp.).

Jak to vidíte vy a co byste od papírového i webového Excaliburu očekávali - co chcete, ale zatím od nikoho nedostáváte? Je něco takového nebo jste se vším úplně spokojeni?

13 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

to je dobrá otázka. určite by ma oslovilo konzolové zameranie, lebo na trhu momentálne citelne chýba. taký NextLevel na to išiel myslím dobre. minirubriky a prílohy v inak čisto pc magazínoch nič neriešia, zvlášť pri ich cene...takže u mňa je to jasné

Anonymní řekl(a)...

Vermilion: Naše republika je přiliš malá, aby se zde uživil only konzolový časopis. Takový luxus si můžou dovolit pouze země jako USA. Tady si rád za udržení dvou předraženejch multiplatformovejch plátků.

-ml- řekl(a)...

Anonymní: Souhlasím, ale nějak zde nenacházím ty multiplatformní časopisy. Scope a Plevel jsou podle mne bytostně windows a stvrzují to svými DVD - nebo ne?

Anonymní řekl(a)...

pane ludvík, otevřel jste za posledních několik let vámi urážené časopisy? Level recenzuje naprosto běžné hry pro konzole a Score má 24stránkovou přílohu JEN o hrách pro konzole včetně témat a novinek. Když už si hrajete na legendárního podnikatele, který se nsaží opět prorazit na trh, možná by to chtělo trochu soudnosti a zmapovat si ho.

-ml- řekl(a)...

Anonymní: Samozřejmě že jsem do papírové části S/L občas nahlédl, ale číst to opravdu nešlo.

Multiplatformní časopis si představuji poněkud jinak. Pokud bych vlastnil nějakou jinou platformu, než windows, nebo se zajímal o hry obecně bez toho, aniž bych byl "pařan", pak pro mne na trhu dnes není žádný herní časopis. S/L považuji dnes již za distributory her s přílohou pro náctileté pařany windows her.

Anonymní řekl(a)...

Taky si myslím, že je potřeba nějaký multiplatformní časopis(takový Edge), ale má šanci se na našem trhu uspět?

Anonymní řekl(a)...

Hele a co koupit licenci na Edge najmout pár schopných překladatelů...

-ml- řekl(a)...

Licence na Edge je hodně drahá a tím se zvyšuje prodejní cena časopisu. Ten pak by už kupoval jen opravdový nadšenec.

Pro zájemce o vydávání herního časopisu vychází nesrovnatelně levněji koupit ochrannou známku Excalibur - je pak jeho, nemusí platit žádné licenční poplatky a případně ji pak může se ziskem prodat. Nemluvě o tom, že obsah si může tvořit sám a není vázán na licenční podmínky. A kromě toho Excalibur má navíc (kromě jiného) také edge!

Co mne týká, tak jiný herní časopis, než Excalibur, vydávat nebudu. Koncepci Excaliburu mám v základu vymyšlenou a jsem přesvědčen o tom, že Excalibur bude na českém trhu hodně úspěšný. Stačí jen fouknout a správně napnout plachty...

Anonymní řekl(a)...

V případě, že by jste vydával Excalibur sám...Kdo by tvořil redakci?Vím, že jste kontaktoval lidi kolem blogu kultury kriplů.A co Andrej a ICE? Proběhlo nějaké oťukávání?

-ml- řekl(a)...

Redakci Excaliburu bude sestavovat šéfredaktor. Jestli šéfredaktora jmenuji já nebo si ho vybere případný nový majitel Excaliburu, to se dozvíme ihned po ukončení aukce, tedy zhruba za měsíc a něco.

Nezávazně jsem před nějakou dobou kontaktoval různé kandidáty na redaktory a všem se nová koncepce Excalibur zamlouvala, neboť je to něco, co zatím nemá obdobu. Z nich jsem vybral budoucího šéfredaktora, který je hodně dobrý (jméno samozřejmě neprozradím), takže pokud si to nerozmyslí, tak se máme na co těšit. Také někteří skvělí redaktoři a autoři jsou již nezávazně předjednáni.

Pokud bude chtít šéfredaktor získat určité redaktory nebo autory, se kterými jsem kdysi spolupracoval, rád mu pomohu. Důležité ale je, aby redaktoři a autoři zapadali způsobem myšlení a psaní do nové koncepce Excaliburu. I hodně dobrý autor nemusí šéfredaktorovi Excaliburu z tohoto důvodu vyhovovat.

Toť zatím vše k redakci, neboť Excalibur je nyní ve stavu vyčkávání.

Anonymní řekl(a)...

Pokud nekdy začne EX vycházet, o čemž upřímně pochybuji, rozhodně bych uvítal obsáhlejší retro sekci (ne jednu trapnou stránku s názvem "klasika"). A tušim, že nejsem sám :)

Unknown řekl(a)...

Martine - to s tim Mozartem je trosicku nesmysl. Nez zapsal ve 13 letech po jednom poslechu Miserere Gregoria Allegriho, tak mel nacviceno o dost vice nez 1000 hodin. To je slusna porce prace.

Genagen

-ml- řekl(a)...

Mozart samozřejmě zvládal bravurně techniku hry na klavír a k tomu musel cvičit a cvičit, to ano. Já měl na mysli jeho skladatelské schopnosti - napsal toho za svůj docela krátký život tolik, že se o něm tvrdí, že komponoval snad ještě rychleji, než když by ty noty opisoval. Tedy že komponoval lehce, bez nějaké úmorné snahy, protože to by pak ani jednoduše nestíhal.

Okomentovat